Acest post il dedicam in totalitate platformei Magento, de altfel o platforma de eCommerce stabila si SEO friendly.
Ce informatii poti obtine din acest articol?
- Afli care sunt caracteristicile platformei Magento din punct de vedere SEO
- Tips, trick & best practices care te vor ajuta sa optimizezi un website dezvoltat pe platforma Magento
- “7 reguli de aur” pentru un website Magento SEO friendly
Pentru a gestiona toate aspectele ce influenteaza indexarea si pozitiile in SERP ale unui website dezvoltat pe o platforma Magento, este necesara setarea corecta a tuturor optiunilor inca de la crearea website-ului si studiul amanuntit al acestei platforme pentru a descoperi modul cum pot fi evitate sau reparate anumite bug-uri.
Utilizarea extensiilor
Majoritatea problemelor de optimizare SEO ce pot afecta un website dezvoltat pe Magento pot fi corectate prin utilizarea unor extensii. Exista o multitudine de extensii, unele gratuite, insa nu toate compatibile intre ele.
De aceea este necesara studierea amanuntita a acestora si alegerea unor extensii compatibile intre ele, dar si cu bugetul alocat. Mai departe, am selectat cateva sugestii de extensii pe care le poti folosi pentru optimizarea pe motoarele de cautare.
Caracteristici ale platformei Magento importante din punct de vedere SEO
- Permite alegerea variantei canonice a site-ului: www sau non www. Totusi, selectarea acestei optiuni nu efectueaza si redirect-ul de la o varianta la cealalta. Acesta trebuie facut ulterior.
- Permite folosirea rel=canonical in paginile website-ului, prin adaugarea modulului Magento Canonical URL’s.
- Magento permite alegerea titlurilor paginilor website-ului (care sunt preluate in meta-title). Titlul default este “Magento Commerce”, de aceea trebuie schimbat manual din CMS. Si meta description este setata manual tot din CMS. Exista module suplimentare care permit aplicarea unor template-uri pentru title si description.
- Tagurile h sunt puse default, de aceea trebuie schimbate sau sterse partial. Spre exemplu, logoul website-ului este in tagul h1 site-wide.
- Setarea meta-ului robots se face cu dificultate. Daca acesta ramane nesetat, Magento adauga automat linia de cod “” care genereaza probleme SERP. Pentru a elimina aceasta linie de cod, se poate instala modulul Yoast MetaRobots care permite setarea corecta a acestui tag.
- Ofera posibilitatea de adaugare a unui cod de identificare SEO friendly la finalul URL-urilor.
- Permite alegerea si editarea manuala a URL-urilor categoriilor.
- Pot fi utilizate tagurile de paginatie rel=prev si rel=next prin instalarea unui modul de paginatie.
- Pentru crearea de sitemap-uri dinamice, poate fi utilizat un modul ce rezolva aceasta problema, cum este Creare Dynamic Sitemap (SEO), dar acesta nu este singurul cu aceasta functie.
- Daca se doreste crearea de pagini de brand, se poate folosi o extensie cum este Shop by Brands, ce genereaza URL-uri SEO friendly si permite introducerea de meta taguri personalizate. La fel de bine se poate folosi extensia SEO layered navigation.
Duplicate Content: surse si solutii
Un dezavantaj al platformei Magentode care trebuie sa tii cont pentru SEO este faptul ca creeaza continut duplicat.
1. Paginile de produs
Paginile de produs pot avea pana la 4 url-uri distincte:
domain.com/product.html;
domain.com/category1/product.html;
domain.com/catalog/product/view/id/1/;
domain.com/catalog/product/view/id/1/category/1/
La categorii si subcategorii genereaza continut duplicat prin sortarea rezultatelor.
Singurele modalitati de a rezolva partial aceasta problema sunt:
- utilizarea tagurilor noindex
- nofollow in head-urile paginilor duplicat
- instalarea unui modul ca Magento Canonical URL.
Daca acest aspect nu este cunoscut sau luat in considerare inca de la scrierea initiala a website-ului, poate crea dificultati, prin adaugarea ulterioara a tagului noindex pe paginile duplicat. Neindexarea brusca a unui numar considerabil de URL-uri nu reprezinta un semnal pozitiv pentru “starea de sanatate” a website-ului.
Utilizarea tagului canonical nu este o garantie ca pagina indicata ca fiind originalul duplicatelor va fi intr-adevar tratata conform indicatiei tagului. Acest tag este numai o sugestie, nu obliga motorul de cautare Google sa tina cont de indicatie. Sau se poate seta din programare un format URL simplu: denumirea produsului sa mai contina calea.
2. Filtrarea rezultatelor
Alta sursa de continut duplicat o reprezinta filtrarea rezultatelor. Folosind Magento, paginile filtrate vor avea aceleasi caracteristici cu pagina mama si cu alte pagini cu diferite combinatii de filtre ale aceleiasi pagini: aceleasi meta-taguri, aceleasi elemente fixe, numai rezultatele de pe pagina sunt usor diferite de la un filtru la altul.
O modalitate de a personaliza partial aceste pagini este utilizarea unei extensii cum este SEO Suite Enterprise. Aceasta permite personalizarea meta tagurilor si generarea de URL-uri SEO friendly. Astfel se rezolva mai multe probleme de SEO ale platformei, insa este destul de costisitoare – 399$.
Cea mai sigura optiune, fara folosirea unui modul de SEO, este impiedicarea indexarii lor prin folosirea tagurilor noindex si nofollow in head-ul paginilor sau prin scrierea lor astfel incat sa fie vizibil doar utilizatorilor, nu si motoarelor de cautare.
3. Utilizarea cautarii interne
Aceasta problema de continut duplicat poate fi remediata prin introducerea in robots.txt a url-urilor astfel generate.
La final, un scurt check-list pentru un website Magento SEO friendly
1. Tag de Meta-Robots
Website-ul realizat cu Magento trebuie sa fie vizibil pentru motoarele de cautare si spideri/roboti. Pentru a te asigura ca este vizibil trebuie utilizat codul:
<meta name=”robots” content=”INDEX,FOLLOW” />
Poti modifica header-ul tuturor paginilor mergand la System > Configuration > Design > HTML Head > Default robots “INDEX, FOLLOW”.
2. Verifica titlul homepage-ului:
Ca pentru orice alte website-uri, si ecommerce-urile construite cu Magento au “Home” ca si default pentru HomePage. Nu uita sa il schimbi.
3. Utilizarea campului “default description” este obligatorie
Sau mai exact, neutilizarea sa: nu uita sa golesti campul de la System > Configuration > General > Design > HTML Head > Default description, altfel vei avea descrieri duplicate care de fapt nu corespund cu pagina respectiva. De asemenea, asigura-te ca nu ai printre meta keywords termini ca: “magento”,” magento commerce” etc.
4. Canonical pentru categorii si produse:
Nu uita sa activezi “canonical” pentru categorii SI pentru produse.
Chiar daca acest feature al Magento este utilizat de multi comercianti din toata lumea, nu este recomandat pentru “discutiile” pe care magazinul tau le va avea cu motoarele de cautare.
6. Verifica denumirea si alt-ul logo-ului
De multe ori se omite acest aspect, si, in consecinta vei avea acolo “Magento Commerce” ceea ce nu va fi apreciat de motoarele de cautare.
7. Verifica site-map-ul
De multe ori, sunt uitate anumite sample products sau sample categories in sitemap.xml, ceea ce va fi penalizat de motoarele de cautare.
SPECIAL GUEST: Acest post a fost realizat alaturi de ProNexus, partener SEO pe dezvoltare de magazine online pe platforma Magento. Multumim pentru contributie!
Daca ti s-a parut util acest post, iti recomandam si SEO pentru Bloguri: solutii pentru platforma WordPress.
Ca intotdeauna, feedback-ul si intrebarile sunt binevenite.
Nu uita ca ne poti gasi si pe Facebook, LinkedIn si Twitter. Aici poti afla cand postam articole noi, cat si alte resurse utile pentru SEO.